Unul dintre blogurile mele este singurul blog care oferă vizitatorilor săi posibilitatea să se aboneze prin email sau să plimbe un urs.
Nu știu de ce, mulți preferă să se aboneze…
În Email School spun la un moment dat că una dintre metodele eficiente de-a-ți crește numărul de abonați este să le oferi o șpagă.
Asta pentru că, uneori, informațiile de calitate sau exclusivitățile oferite doar abonaților nu sunt suficiente.
Probabil c-ai văzut o grămadă de exemple de acest gen – te abonezi și primești un pdf cu cine știe ce minune.
De exemplu, minunea pe care o primești că abonat prin email al blogului meu de marketing prin scris este o serie de email-uri cu ponturi la care doar abonații au acces.
În alte părți, am alte minuni.
Când dai șpagă, atragi și-o grămadă de neclienți
Funcționează această strategie?
Categoric.
Acesta este motivul pentru care atât de mulți marketeri apelează la ea.
Apropo, îți place cuvântul marketer?
Nici mie, dar uneori e bine să folosești termeni de aceștia obosiți dacă oamenii le înțeleg sensul.
Adică-i mai bine să fii tu de lemn, iar cei care te citesc să te-nțeleagă decât să fii Pleșu și să te-nțeleagă doar Liiceanu.
În fine, revenind la șpagă care-ți crește numărul de abonați – e una dintre cele mai bune metode posibile de-a atrage posibili clienți.
Din păcate, este și cea mai bună metodă posibilă de-a atrage vânători de gratuități.
Flăcăi care salivează după tot ceea ce e moca.
Indivizi care n-ar plăti în viața lor pentru ceva atât timp cât au credința că dacă-i pe net, e gratis.
Cum scapi de vânătorii de gratuități
E mai simplu decât ai crede.
Le vinzi și lor prin email marketing.
Atunci când scrii email-uri zilnice după metodă mea, 3 lucruri se pot întâmpla cu mulți dintre vânătorii de gratuități:
- fug din lista ta mâncând pământul și bând apa care le iese-n cale
- cumpără deși nu credeau că vor da vreodată bani pentru ceva de pe net
- se perpelesc în lista ta precum niște mici pe-un grătar încins de mesajele tale zilnic
Cum îți poți ține lista curată și bogată
O alternativă la șpaga clasică este să spui din start că nu dai șpagă.
Imaginea acestei postări este o captura a unui pop-up de pe beldie.ro
Aici am avut o altă strategie din start și am preferat să nu ofer nimic altceva decât simple ponturi la care doar abonații au acces.
Totuși, important n-a fost doar accesul la o informație exclusivă, ci și felul în care am comunicat acest lucru.
Din ce-am văzut până acum, am făcut o alegere bună.
În primul rând, oamenii se abonează într-un număr foarte mare raportat la traficul pe care-l are un astfel de blog.
În al doilea rând, abonații știu din start că nu e vorba despre un blog clasic de autodezvoltare în care vom învinge cu toții greutățile vieții, ne vom smiorcăi un pic, ne vom lua în brațe și vom zâmbi la soare.
Există deja astfel de bloguri în această nișă.
Majoritatea sunt astfel, la ce-ar mai folosi încă unul?
PS: în Email School te învăț cum să te folosești de email-uri scrise cu personalitate pentru a-ți vinde serviciile și produsele.
Simplu și tare eficient: